Γεννήθηκε στη Μικρά Ασία το 1906. Ήταν γιός καπνέμπορου και μετά τη μικρασιατική καταστροφή του ’22, ταξίδεψε στην Αργεντινή με 60 δολλάρια στην τσέπη.
Χωρίς νά ‘ναι σπουδαγμένος έπιασε αμέσως δουλειά ως τηλεφωνητής.
Και όντας καπάτσος και πολυμήχανος «έστηνε αυτί» στις συνδιαλέξεις μεταξύ μεγάλων επιχειρηματιών και μαθαίνε πολλά από τα μυστικά της «πιάτσας».Τα λεφτά που του εξασφάλιζε η «τηλεφωνική του καριέρα» δεν προορίζονταν στη διεκπεραίωση του επιούσιου άρτου, αλλά στην αγορά ακριβών κοστουμιών και υποδημάτων ώστε να πλάσει την αινιγματική εικόνα του φτασμένου πλούσιου από το πουθενά στις δεξιώσεις όπου τρύπωνε.
Οι συναναστροφές του με την αργεντίνικη ελίτ ήτανε μια μεγάλη ειρωνία: τις νύχτες φορούσε ενδύματα που τον έκαναν μεγιστάνα, ενώ τα πρωινά έβαζε τις στολές με τις τιράντες του τηλεφωνητή. Ήτανε στ’ αλήθεια ένας «άφραγκος Ωνάσης».
Δεν άργησε να μάθει ότι το γυναικείο κάπνισμα έτεινε να γίνει μόδα στην Αργεντινή της δεκαετίας του 1920 κι άνοιξε μια επιχείρηση παραγωγής σιγαρέτων. Για να λανσάρει τα σιγαρέτα σα «γυναικεία» πήγε στο Μπουένος Άιρες και βρήκε τη δημοφιλή σοπράνο Κλαούντια Μούτζο έπειτα από μια παράσταση, στα καμαρίνια: με μια μεγαλύτερη κι από το μπόι του ανθοδέσμη αγκαλιά προσπάθησε να τη γοητεύσει και το πέτυχε. Μετά, εφ’ όσον ήδη κατάφερε και την «τύλιξε», της ζήτησε να την τραβήξει φωτογραφία ενώ εκείνη καπνίζει ένα τσιγάρο της επιχείρησής του.
Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε και παράλληλα ο Αρίστος «λερώνε» τους σιδηροδρομικούς σταθμούς με πακέτα άδεια για να διαφημίσει το προϊόν του… Ύστερα από λίγο καιρό τη χώρισε.Η οικονομική κρίση του 1932 ταρακούνησε το παγκόσμιο εμπόριο προκαλώντας σοβαρό αντίκτυπο και στη ναυτιλία. Ο χώρος της ναυτιλίας εισήλθε σε μια αδιαμφισβήτητη κρίση και όλες οι μεγαλοεταιρείες αποτραβήχτηκαν: τότε ήτανε που ο Ωνάσης αγοράσε έξι πλοία στη μισή από την υπολλειματική τους αξία.
Υπάρχοντας χωρίς κανένα σοβαρό ανταγωνιστή έγινε μεγάλο αφεντικό της ναυτιλίας.
Νυχθημερόν επί πέντε χρόνια δούλευε για να φτάσει η ναυτιλιακή του επιχείρηση στο επίπεδο των προσδοκιών του.Δεν ήταν το εμπορικό του δαιμόνιο μόνο που τον έκανε μέγα επιχειρηματία: ήταν και οι σχέσεις του με τις γυναίκες. Στη φάση εκείνη, η Ίνγκεμπορ Ντέντιχεν, νέο του φλέρτ και κόρη μεγαλομεγιστάνα των θαλασσών, του άνοιξε δρόμο προς τα πάνω, κάνοντας την αγορά μεγαλύτερων πλοίων πολύ πιο εύκολη.Ήταν πλέημπόη και μαγνήτιζε τις γυναίκες. Και στο τέλος πάντα τις πίκραινε.
Η Τίνα Λιβανού, κι αυτή κόρη μεγιστάνα πετρελαιοφόρων με την οποία απέκτησε απογόνους, δεν άντεξε τόσο την εργασιομανία του και την απουσία του από το σπίτι όσο και την αδιάκριτη απιστία του.
Η Μαρία Κάλλας, που του έτρεφε πραγματική αγάπη κατέφυγε στα υπνωτικά χάπια όταν παραμερίστηκε από την Τζάκι Κέννεντυ. Κάθε γυναίκα αποτελούσε για τον Ωνάση σκαλοπάτι ανόδου: η Τίνα Λιβανού τού ‘φερε τους συνεχιστές της αχανούς του αυτοκρατορίας, η Μαρία Κάλλας ήταν ένα «έργο τέχνης» που πλάι του του προσέδιδε αίγλη και περισσότερη φήμη και η Τζάκυ Κέννεντυ θα μπορούσε να του προσφέρει πρόσβαση στις πύλες του Λευκού Οίκου.
Ήταν εκμεταλλευτής των γυναικών’ τις χρησιμοποιούσε για να πετυχαίνει τους σκοπούς του. Χαρακτηριστικός ήταν ο κυνικά απότομος τρόπος που μεταπηδούσε από τη μια στην επόμενη.Όπως όλοι ξέρουν, δεν πέθανε ευτυχισμένος. Ένα κατεστραμμένο δεξί φτερό ενός αεροσκάφους στέρησε τη ζωή του μοναχογιού του.
Μετά από το συμβάν αυτό ο Ωνάσης καταρρακώθηκε και έσβησε. Πίσω του έμεινε αναμμένη μια ασύλληπτα μεγάλη περιουσία που πέρασε στο κοινοφελές ίδρυμα που φέρει τ’ όνομά του γιού του.
Αιωνίως ο κόσμος θα θυμάται εκείνον το μποέμ τύπο με το κοντό ανάστημα που πήρε το «τίποτα» και το έκανε χρυσάφι. Σαν το Μίδα. Και όλοι επίσης θα θυμούνται την ιστορία του που μοιάζει με αρχαία ελληνική τραγωδία.ΧΡΙΣΤΙΝΑ γιοτ
Reporter-Tv
Χωρίς νά ‘ναι σπουδαγμένος έπιασε αμέσως δουλειά ως τηλεφωνητής.
Και όντας καπάτσος και πολυμήχανος «έστηνε αυτί» στις συνδιαλέξεις μεταξύ μεγάλων επιχειρηματιών και μαθαίνε πολλά από τα μυστικά της «πιάτσας».Τα λεφτά που του εξασφάλιζε η «τηλεφωνική του καριέρα» δεν προορίζονταν στη διεκπεραίωση του επιούσιου άρτου, αλλά στην αγορά ακριβών κοστουμιών και υποδημάτων ώστε να πλάσει την αινιγματική εικόνα του φτασμένου πλούσιου από το πουθενά στις δεξιώσεις όπου τρύπωνε.
Οι συναναστροφές του με την αργεντίνικη ελίτ ήτανε μια μεγάλη ειρωνία: τις νύχτες φορούσε ενδύματα που τον έκαναν μεγιστάνα, ενώ τα πρωινά έβαζε τις στολές με τις τιράντες του τηλεφωνητή. Ήτανε στ’ αλήθεια ένας «άφραγκος Ωνάσης».
Δεν άργησε να μάθει ότι το γυναικείο κάπνισμα έτεινε να γίνει μόδα στην Αργεντινή της δεκαετίας του 1920 κι άνοιξε μια επιχείρηση παραγωγής σιγαρέτων. Για να λανσάρει τα σιγαρέτα σα «γυναικεία» πήγε στο Μπουένος Άιρες και βρήκε τη δημοφιλή σοπράνο Κλαούντια Μούτζο έπειτα από μια παράσταση, στα καμαρίνια: με μια μεγαλύτερη κι από το μπόι του ανθοδέσμη αγκαλιά προσπάθησε να τη γοητεύσει και το πέτυχε. Μετά, εφ’ όσον ήδη κατάφερε και την «τύλιξε», της ζήτησε να την τραβήξει φωτογραφία ενώ εκείνη καπνίζει ένα τσιγάρο της επιχείρησής του.
Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε και παράλληλα ο Αρίστος «λερώνε» τους σιδηροδρομικούς σταθμούς με πακέτα άδεια για να διαφημίσει το προϊόν του… Ύστερα από λίγο καιρό τη χώρισε.Η οικονομική κρίση του 1932 ταρακούνησε το παγκόσμιο εμπόριο προκαλώντας σοβαρό αντίκτυπο και στη ναυτιλία. Ο χώρος της ναυτιλίας εισήλθε σε μια αδιαμφισβήτητη κρίση και όλες οι μεγαλοεταιρείες αποτραβήχτηκαν: τότε ήτανε που ο Ωνάσης αγοράσε έξι πλοία στη μισή από την υπολλειματική τους αξία.
Υπάρχοντας χωρίς κανένα σοβαρό ανταγωνιστή έγινε μεγάλο αφεντικό της ναυτιλίας.
Νυχθημερόν επί πέντε χρόνια δούλευε για να φτάσει η ναυτιλιακή του επιχείρηση στο επίπεδο των προσδοκιών του.Δεν ήταν το εμπορικό του δαιμόνιο μόνο που τον έκανε μέγα επιχειρηματία: ήταν και οι σχέσεις του με τις γυναίκες. Στη φάση εκείνη, η Ίνγκεμπορ Ντέντιχεν, νέο του φλέρτ και κόρη μεγαλομεγιστάνα των θαλασσών, του άνοιξε δρόμο προς τα πάνω, κάνοντας την αγορά μεγαλύτερων πλοίων πολύ πιο εύκολη.Ήταν πλέημπόη και μαγνήτιζε τις γυναίκες. Και στο τέλος πάντα τις πίκραινε.
Η Τίνα Λιβανού, κι αυτή κόρη μεγιστάνα πετρελαιοφόρων με την οποία απέκτησε απογόνους, δεν άντεξε τόσο την εργασιομανία του και την απουσία του από το σπίτι όσο και την αδιάκριτη απιστία του.
Η Μαρία Κάλλας, που του έτρεφε πραγματική αγάπη κατέφυγε στα υπνωτικά χάπια όταν παραμερίστηκε από την Τζάκι Κέννεντυ. Κάθε γυναίκα αποτελούσε για τον Ωνάση σκαλοπάτι ανόδου: η Τίνα Λιβανού τού ‘φερε τους συνεχιστές της αχανούς του αυτοκρατορίας, η Μαρία Κάλλας ήταν ένα «έργο τέχνης» που πλάι του του προσέδιδε αίγλη και περισσότερη φήμη και η Τζάκυ Κέννεντυ θα μπορούσε να του προσφέρει πρόσβαση στις πύλες του Λευκού Οίκου.
Ήταν εκμεταλλευτής των γυναικών’ τις χρησιμοποιούσε για να πετυχαίνει τους σκοπούς του. Χαρακτηριστικός ήταν ο κυνικά απότομος τρόπος που μεταπηδούσε από τη μια στην επόμενη.Όπως όλοι ξέρουν, δεν πέθανε ευτυχισμένος. Ένα κατεστραμμένο δεξί φτερό ενός αεροσκάφους στέρησε τη ζωή του μοναχογιού του.
Μετά από το συμβάν αυτό ο Ωνάσης καταρρακώθηκε και έσβησε. Πίσω του έμεινε αναμμένη μια ασύλληπτα μεγάλη περιουσία που πέρασε στο κοινοφελές ίδρυμα που φέρει τ’ όνομά του γιού του.
Αιωνίως ο κόσμος θα θυμάται εκείνον το μποέμ τύπο με το κοντό ανάστημα που πήρε το «τίποτα» και το έκανε χρυσάφι. Σαν το Μίδα. Και όλοι επίσης θα θυμούνται την ιστορία του που μοιάζει με αρχαία ελληνική τραγωδία.ΧΡΙΣΤΙΝΑ γιοτ
Reporter-Tv
YouTube
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου